tirsdag den 5. januar 2010

Beroliget

I går aftes, efter middagen, satte jeg ned på sofaen. Normalt det er det tidspunkt, hvor mit barn, beslutter at begynde at danse disko, så jeg var godt forberedt til det, eller i det mindste et tilfælde af hikke. Det skete ikke dog. Jeg har ikke mærke noget. Jeg begyndte at tænke, da jeg sidst havde følt baby, og det er da jeg begyndte at bekymre sig. Jeg kunne ikke huske følelse barnet hele eftermiddagen. Ikke når jeg er fastsat for min middagslur, ikke mens jeg sad i sofaen. Og jeg normalt føler barnet, så snart jeg sætter mig ned.

En af de ting min jordemoder havde fortalt mig om mandagen, var at ringe, hvis jeg ikke føler barnet så meget som jeg havde før, overvejer bloodpressure og spor af protein. Så - snarere stresset - jeg ringede til M, der var på vej hjem fra en messe i Amsterdam, og selvfølgelig sad fast i trafikken. Han fortalte mig at kalde den jordemoder, som bad mig om at komme ind på kontoret med det samme.
Så jeg gik hen til i-love (der bor i gaden), og min mor-i-ret tog mig til jordemoderens. Gudskelov fandt hun en meget kraftig hjertebanken, så det var rart. Mit blodtryk var gennem taget (forståeligt nok, i betragtning af min stress), men spor af protein i min urin var væk. M kom i retten, da hun fortalte mig, at hun ville have mig til at gå til hospitalet for en CTG, just in case.

Så vi gik til hospitalet, og jeg blev hooked op til en maskine. De tog mit blodtryk igen, og tog en 30 minutters CTG. Hospitalet Jordemoderen fortalte mig det lignede en glad baby, og det viste masser af bevægelser. Det mærkelige ting var, at jeg stadig ikke havde følt noget. Hun foretaget en ultralydsscanning, som viste også en bevægelse baby. Jeg vidste bare ikke mærke det. Det er derfor, hun kaldes i Obstetrik / gynækologi. Ob / Gyn også foretaget en ultralyd og tog en masse tid for os. Vi fik en meget god udsigt, vi selv så barnets ansigt. Han / hun var sutte hans / hendes tommelfinger! Hun fortalte mig, at barnet var faldet pænt, og at jeg sikkert ikke mærke noget, fordi moderkagen var meget tæt på babyens arme og ben. Så hvis den bevæger sig lidt, det er afbødes af moderkagen, og det er derfor jeg ikke føler det. Tilsyneladende havde vendt sig for nylig, fordi dens stilling var anderledes end i sidste uge.

Hun målte et par kropsdele. Barnet har et stort hoved (som alle mennesker i min side af familien gør, hatte aldrig passer mig) og lange ben (som min mand). Væksten var der svarer til et 38 uger baby (og jeg var 37 uger og 1 dag). Hun målte det på 3 kilo, eller 6 £ 10 ounce Både Obstetrik / gynækologi og jordemoderen fortalte mig det vil være en \ "sund stor baby \".
Alt i alt er jeg glad for jeg gik i. Jeg ville ikke have sovet på alle, og jeg fik så stresset. Det kostede os en time og en halv, men helt beroligede os alle var fine. Jeg behøver ikke engang i at jordemoderen har igen i dag, fordi de testede mig så grundigt i aftes. Pyh!


Dutchnic's blog.

Ingen kommentarer: