mandag den 11. januar 2010

Hvem beordrede alle Denne Damn Spinat?

Jeg ved, det kan være svært for en masse mennesker til at tro, men når det kommer til nogle ting, jeg er ikke den bedste planner. Ligesom min køkkenhave. Jeg plejer at vente til sidste øjeblik og køre ud til den store kassen for at købe planter og frø, normalt at få det hele i jorden rundt, oh, midt i juni. Og som jeg plantning jeg indse, at jeg købte frø, at jeg allerede har 4 fuld á - ligesom Bloomsdale spinat.

Jeg er fast besluttet på at ændre min måde! Hvem kan spise alt, spinat?

Denne weekend tilbragte jeg nogen tid lave opgørelser over mit venstre over frø. Jeg har dem nævnes ved deres anlæg typer, forskellige navne, beløb og alder. Selv om mange frø forblive levedygtige i årevis, nogle har en kortere levetid, jeg holdt det i tankerne, da jeg planlagt for hvilke frø jeg stadig har brug for. Jeg var overrasket over at se, at jeg havde de fleste af de frø, som jeg skulle bruge til næste år.

Viser sig, jeg har over 30 forskellige slags grønsagsfrø i hånden lige nu:
Maxibel bønner, edamame, jalepenos, søde løg, AmericanFlag porre, Pink Brandywine tomat, Wayahead tomat, sød basilikum, Romanesco broccoli, Listada de Gandia aubergine, Triple Treat græskar, Sweet Pie græskar, Black Beauty zucchini, Buttercup squash, tabel Queen squash, cantaloupe, SugarBaby vandmelon, blå Vates grønkål, Bloomsdale spinat, kålrabi, majroe, sennep, spinat, salat blanding, Sweetness gulerod, Baby Star salat, Buttercrunch salat, Ruby salat, Caesar Salad blanding, Early Prolific straightneck sommer squash, Waltham butternut squash, Packman broccoli, Swiss chard, og sne peas.I bare brug for:
sukkerroer, gulerødder, sød peber, pastinak, sorte øjne ærter, skalotteløg, søde ærter, kartofler, Kålroe, rosenkål, pak choi, majs salat, arugula, og agurker. Jeg har kigget på RH Shumway kataloget (da de er nu ejet af Jung - en Wisconsin selskab). Jeg har læst nogle gode ting om dem, og nogle ikke så store ting. Generelt vurderinger sagde, at de har fantastisk produkt, Problemet er, at de muligvis ikke det i tide. Jeg regnede dog med frø jeg skal være sikre, for hvis jeg ikke får frø, når jeg har brug for det, skal butikkerne være på lager, som dengang, og jeg kan bare købe fra dem. Og frø vil holde, indtil den følgende sæson, hvis nødvendigt.

Jeg forsøger at tempoet mig selv, men hvem ved ... hvis jeg får frøene tidligt nok, kunne jeg endda begynde at nogle planter indendørs!

Ingen kommentarer: